Korset hänger bland de andra halsbanden

Nu har jag erkänt högt för mig själv att jag inte trivs till 100 % på universitetet. Det känns lite som att börja estet på nytt. Typ. Man känner sig annorlunda mot de flesta andra. Visst, jag gillar Anna, Alva, Linus och Maria, de är mer som jag. Men ändå. jag har inget kors hängandes kring halsen och jag tror inte på Gud som de gör. Jag hoppas det blir bättre snart. Hoppas hoppas hoppas!

Imorgon ska vi på krogrunda i Linköping. Det blir nog skoj. Ska bli roligt att se vad klassen går för. De flesta super nog bättre än vad jag gör, förmodligen. Det gör alla. Haha! Nästa vecka är det "kalas mottagning" i Cloetta Center och min första kravall (fest). Så nästa vecka blir nog jobbig, men trevlig. 



Snart kommer Alexander hit. Tjohoo!!! Han är hemma en sväng och tänker sova hos mig! Jag saknar honom så mycket när han är borta! Det är heeeeemskt!

Om allt går som det ska kommer jag få mina två sista (efterlängtade) böcker ikväll, The Anthropology of Religion & Ritualer. Äntligen kan jag börja läsa på heltid! Den engelska boken kommer jag nog kräkas över tusen gånger om innan den är utläst.. fy och fan. Funderar på att köpa en översättningspenna. Nån som har testat det någon gång?

Ha det bra så länge! /Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback