varför kör människor så fort?

Efter att jag fick mitt körkort har jag verkligen lagt märke till något. Folk kör som galningar. Jag anser att är det 50 så ÄR det 50, oavsett hur stressad man är. Det finns flera områden här i trakterna där det är just 50. Laglydig som jag är så kör jag i den hastigheten. Bakom mig bildas det en lång kö med bilar som skulle åka in i mig direkt  bara jag bromsar in lite grann.

Även när man åker på E4 så ska alla envisas med att köra i 130, det är ju 110. Visst, jag struntar fullständigt i om de åker dit eller krockar (nästan så jag sitter och hoppas att det ska vara fullt med poliser utmed vägen). Det som stör mig mest är att de blir irriterade på mig när jag kör som man ska. Okej om man kör för sakta, det är sjukt störande också. Men är det någon som kör i den angivna hastigheten, finns det ingen anledning till irritation.

Har jag inte rätt??


Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag håller med dig fullständigt! Är de 50 så är de 50! =)

2007-08-30 @ 13:50:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback