suck

Jag tänkte passa på att berätta att jag har kommit in på mitt andrahandsval, Religionsvetenskapliga programmet. Jag står som reserv 63 till Socionomprogrammet. Det är väl inget att hoppas på men chansen finns ännu.

Eftersom jag börjar ställa in mig på att det blir religion och Linköping som gäller, har jag börjat surfa runt och kolla studieplanen, litteraturen osv. Och självklart, till min stora besvikelse, är det litteratur på engelska. Visst, jag var väldigt förberedd på det, men nu såg jag att det är engelskaböcker i varje kurs. Vad gör man i ett sånt här läge? Vad gör jag i ett sånt här läge? Är det bara fatta läget att jag inte kommer komma nånstans i livet? Att jag inte kan få utbilda mig till det jag vill, bara för att vi inte ens kan använda böcker som är skrivet på vårt eget spårk. Så fruktansvärt idiotiskt. Fan, jag kommer sluta som hemlös.. skitskitskit. Vet inte ens om jag tänker börja nu när jag läste det där. Kanske är bättre att börja och se efter. Menmen, tillslut kommer jag ändå att få bekräftat hur jävla värdelös jag kommer känna mig..

Hörsalsparken nästa..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback