ge er

Imorse när jag satt och läste tidningen blev jag så himla irriterad. Nu funderar de på att ta bort GB:s nya glass "Girlie". Den är rosa, stjärnformad och pinnen innehåller glittersmink. Den är könsdiskriminerande och riktar sig bara till små tjejer, säger de. Hur orkar dom.. Varför kan inte glassen få vara ifred? Det är väl kul att det är nåt som riktar sig till tjejerna. Först är det världens prat om att tjejer är i underläge, jämt! Och nu när de väl får nånting så är det fel. Hur ska ni ha det? Jag antar att det är glittersminket som de irriterar sig mest på.. men herregud, låt småtjejerna få testa lite! De behöver ju inte ha det i skolan. Jag själv hade varit överlycklig om den där glassen hade funnits när jag var yngre. Förra året, kanske var förrförra året, var GB tvungen att ta bort sin glass "nogger black" för den var rasistisk. Är det för att den innehåller ordet black. Det är ju en FÄRG, precis som blå, gul eller grön. Eller är det nogger.. det liknar ju det förbjudna N-ordet.. Men den heter ju så och har alltid gjort det. Jag blir så trött på allt sånt där jävla skitsnack..

Vart är vårt samhälle påväg..?

Jag älskar dig Alleballe! /Tina

Kommentarer
Postat av: Emelia

Håller med dig totalt där Tina! Låt det rosa och glittriga finnas kvar, det behövs!

2007-03-22 @ 19:52:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback