och jag grubblar ännu en gång.

Jag har aldrig varit en sådan som har oroat mig över mitt utseende. Självklart har jag alltid brytt mig om vad jag sätter på mig osv. men jag har alltid, någon stans i bakhuvudet, vetat att jag egentligen inte måste bry mig speciellt mycket. Jag är vacker.

Men nu.
Nu tänker jag på det ständigt. Jag börjar komma in i en period där jag hela tiden tänker på hur min kropp ser ut och vad jag äter, för att sedan få ångest över att jag aldrig tränar, äter nyttigt och inte kommer i mina favoritjeans. Min kropp ser inte ut som den gjorde för ett år sedan. Visst, det kanske har med mognadsprocessen att göra, jag håller på att bli kvinna. Problemet är att jag har svårt att acceptera detta. En annan anledning är nog att jag och Alexander är riktiga livsnjutare, dvs pizza, godis, läsk, sprit/öl och att ligga i sängen en hel helg.
Men, varför har det här aldrig varit ett problem tidigare? Varför reagerar min kropp nu på allt socker och fett?
suck.

Mamma försöker få mig att förstå att det bara är bra för mig om jag går upp lite, speciellt efter förra året då jag var sjuk i 2 månader och gick ner massor i vikt. Jag lärde mig att trivas i den vikten. Men nu har jag gått upp det igen, och lite där till. Tyvärr.

Jag känner liksom inte igen mig själv längre. Många blir nog irriterade på att jag sitter här och gnäller. Som alla andra larviga tjejer... (jag vet, jag tycker egentligen att det är lika töntigt som er) Men det är så här jag känner. Nog om det nu.



Jag ska gå och packa nu, för imorrn ska jag, Emelie och Emelie till Emelies land över helgen! Det ska bli jätteskönt att få komma iväg lite grann. Och vi hoppas självklart på sol hela helgen! Dock kommer jag sakna min Alliballi!

nahepp, om man ska gå o ta fram allt man ska ha med sig, och få ångest över att man inte passar i bikin.. nej, nu får jag lägga av.

/Tini

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag vet precis hur du känner dig.. och ibland kan det vara skönt att skriva av sig lite och få ut det man bär på innuti! :)

2007-05-25 @ 08:48:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback