bibban

Igår var jag (eller snarare mamma) duktig och bokade två böcker åt mig över internet på campus bibliotek, Understanding the Bible och Families in the New Testament World. Det är böcker som vi ska ha i nästa kurs som börjar näst nästa vecka. Idag fick jag ett mail om att de fanns tillgängliga nu. Så jag och mamma satte oss i bilen och åkte dit. De var så fint uppställda där i hyllan och med mitt namn på till och med. Smidigt med internet må jag säga.

Dock, ett väldans stort dock, kommer jag nog inte fatta ett skit av vad som står. Tyvärr så får jag bara ha böckerna till 30/10 och då har ju kursen knappt börjat. Men fram tills dess kan jag ju kolla igenom och få ett hum om hur de är uppbyggda allafall, sen åker jag väl på att köpa dem.

Dessa två är huvudböckerna, så den här gången kommer jag inte undan. De måste läsas. Jag ber om ursäkt, men ni får ha lite överseende med att jag tjatar om det här med engelskan. Tyvärr så är det engelskan som är det värsta i mitt liv just nu och jag skulle göra nästan vad som helst för att få slippa. Om jag ska vara helt ärlig så får vi se om jag ens kommer kunna läsa klart den där kursen. Jag hatar den redan, och vi har inte ens gjort tenten på denna kurs som är nu. Det här kommer ju gå åt skogen..

Jag kommer inte få någon utbildning. Jag kommer inte få något jobb. Eftersom jag inte kommer få något jobb får jag ingen inkomst. Har jag inga pengar kommer jag inte kunna skaffa familj. Kommer jag bara gå hemma och drälla kommer Alexander tröttna och lämna mig. Om jag inte får skaffa familj eller leva med den man jag älskar finns det ingen mening med ivet. Så jag får väl hoppas att jag kan traggla mig igenom skolan och tillslut få en examen.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jo, alltså det är ju välldigt frestande att vara med måste jag säga! Jag håller på att överväga - fredag, lördag eller fredag och lördag i mån av ork :P

Postat av: Fie

Usch jag vet hur det känns :/ vi har me böcker på engelska som ska läsas och det tar ju år om man ska slå upp varje ord som man inte förstår :/ suck!

2007-10-18 @ 21:16:35
URL: http://hberg.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback