jag vill åka bort

Jag är så himla trött på skolan. Det vore så skönt att slippa alla böcker för några år. Jag ska förhoppningsvis plugga i sommar och i höst. Men sen vill jag inte mer. Å andra sidan vill jag ju bara bli klar. Men klar med vad? Jag har ju inget mål. Jag läser bara för att, känns det som. Visst, det är ju aldrig onödigt det jag lär mig, men vart leder det?

Det vore så skönt och bara komma bort från vardagen. Jag vill inte sitta här var enda jäkla dag. Jag kommer snart växa fast på datorstolen.

Jag har kollat lite på jobb och bostad i Norge. Skulle kunna tänka mig att åka dit i några månader och arbeta. Men då vill jag ju inte åka själv. Jag kollade även på reseledare på ving... kraven var dessa:

21 år (fylla 21 det år du söker) ---> JA, fyller på fredag
Flytande svenska i tal och skrift ---> JA
God engelska i tal och skrift ---> NEJ
Körkort ---> JA
Gymnasiekompetens ---> JA
Arbetslivserfarenhet. Gärna inom service och försäljning ---> NJA, receptionsarbete två sommrar + extrajobb.
Ytterligare språk: framför allt spanska och de nordiska språken ---> NEJ, jag förstår inte ens danska
Eftergymnasial utbildning ---> JA, men inte färdig
Längre utlandsvistelse  ---> NEJ

Så det var ju inget sådär "tjohoo det är mig de vill ha". Kan man inte engelska eller förstår de nordiska språken kanske man ska tänka om?

Men jag vet inte. Allt det här känns så främmande och så vill jag ju inte vara ifrån Alexander så länge. Fan va livet är svårt.

Varför kan jag aldrig få känna mig nöjd?


/Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback