sunna, sharia, imam, sufism, koranen, allah, mulla...

Idag började delkurs 2 i Religionshistoria B. Vi börjar med isalm. Hoppas att det blir kul. Jag känner mig rätt vilse i alla termer på arabiska, alla lika inriktningar och vilka traditioner som hör till vilken inriktning. Jag hoppas att jag kommer vara en hejjare på islam när kursen är slut. Det är mitt mål. Men detta kommer vi bara hålla på med i tre veckor, blir intensivinlärning. Efter det kommer hinduism, buddhism och new age. De är väl egentligen de religionerna som ligger närmast vad jag tror, om jag nu tror någonting alls.

image531
Måste visa mina nya skor som jag köpt, bara 199kr på Din Sko. Fynd! 

image532
Mitt nya favoritnagellack. Så snyggt!


Nu ska jag vila en stund!
/Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback