förbannade påskkärringar

Idag kan man vänta sig att det ringer på dörren. Dessa j*kla ungar. Tyvärr har inte barnen bestämmt sig vilken dag de ska "gå påskkärring" så de kan dyka upp vilken dag som helst fram till måndag. Men jag tror att risken är som störst idag. Vi har som tradition i min familj att gömma oss när det ringer på dörren en sån här dag (även halloween). Vi placerar oss så att vi inte kan synas i fönstren.

Ungar som tigger godis.. Egentligen skulle man bara ta kortet, säga tack och sen stänga dörren. Snopet! Har inte deras egna föräldrar råd med godis till dem? Jag vet inte varför jag ogillar det här så mycket. Kanske för att jag själv aldrig har fått klä ut mig till påskkärrning och gått och ringt på hos folk.. (klätt ut mig har jag ju såklart gjort, på dagis) men jag har aldrig tiggt om godis. Visst, jag kan hålla med om att de flesta som ringer på är otroligt söta i sina dräkter, men när de kommer upp i nioårsåldern är det inte gulligt längre. Jag råkade öppna dörren förra året, eller om det var förrförra, skitsamma, då var det tre jättesmå tjejer som gav mig ett kort. och som traditionerna säger och deras förhoppningar gav jag dem lite godis. Och de var söta. Jättesöta. Men ska man ge godis för att de är söta?

Äh, jag fattar inte den här traditionen. Inte ett dugg. Hade varit roligare om de bara klädde ut sig och såg ut så en hel dag.


Hursom.. Idag ska jag träffa Emma så jag kanske missar alla barn. Ska åka in till henne efter lunch nån gång. Ikväll ska jag sova hos Emelie, det ska bli kul. Vi ska käka chips, titta på film/tv och snacka skit. Och imorgon ska vi gå och träna tillsammans. Det blir som på den gamla goda tiden, skillnaden är att jag sover i Emelies rum och inte i Cecilias. Förr var jag ju bästis med Emelies storesyster, Cecilia.


Menmen, nu måste jag duscha..


image523
Jesus sista måltid var idag. Se, jag kan min historia.

Kommentarer
Postat av: Nicklas

*s*...skönt det finns fler som stör sig på tiggar-traditionen!

Postat av: Fie

just ja du har ju me en sån =) Va skönt o höra =) hihi! Det är skönt att ja slipper ungar i jönköping i alla fall ;P då hade jag nog struntat i o öppna dörren :P haha! Ha det bra! Glad påsk =)

2008-03-20 @ 17:10:50
URL: http://sofiehellberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback