USA

Hejhej och godmorgon!

Nu har jag suttit och skrivit i 30 minuter ungefär. Ja, i en vecka framöver kommer mycket av mitt bloggande handla om det där.

Igår på bussen hem satt jag brevid en amerikanska i 55 årsåldern. Hon frågade artigt om jag pratade engelska (åh herregud, vad ska jag svara?) "yes, little" svarade jag.. Amerikanska förstår jag hyffsat, men att kunna svara är ju döden. Aja, hursom, hon frågade varför det var så många människor på bussen (den var proppfull) när klockan var 13.20. Jag sa att jag inte visste och att jag höll med om att det är väldigt konstigt. Tänkte säga att "här i Sverige behöver man inte jobba. Med en bra ursäkt kan man leva på bidrag.. därför är så många lediga.." Men jag valde att rycka på axlarna istället och säga att jag höll med om att det var konstigt. Det var en trevlig människa, glad och mjuk. När jag gick av sa jag "have a nice trip in Sweden.. byebye" Hon blev jätteglad, log med hela ansiktet och klappade mig på axeln.. Antingen var hon uppriktigt glad.. eller så sa jag fel.. jag vet inte.. hon gjorde mig glad allafall.. haha!

Jag längtar till det året jag och Alexander kan göra vår efterlängtade långresa i USA. Men som sagt.. mååånga år kvar.. hehe!


/Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback