Alex vakna, vi måste åka nu!!!

För er som inte fattade ett dugg av mitt senaste inlägg så kommer här en förklaring. Jag tittade såklart på idol. Anna sjöng den låten och den för med sig så mycket minnen. Jobbiga minnen från en jobbig begravning. Så så var det med det.


Nu har Alexander åkt hem. Eller ja, hem och hem. Han har åkt tillbaka till skolan. Det var så sjukt nära att han missade tåget imorse. Hans klocka ringde 7.15, tåget gick 8.40. Eftersom Alex är helt borta på morgonen hörde han inte klockan. Jag, som vaknar direkt, blev galen och sa väldigt högt och irriterat "Alex, stäng av klockan!!!" Och då måste han ha lyssnat väldigt noga på just "stäng av", (tror inte ens han var vaken när han stoppa klockan). Självklart gjorde han just det, stängde av. Han skulle ju satt på znoos (hur fasen stavas det?). Jag somnar om och vaknar 8.22 av att jag känner på mig att vi har sovit alldelse för länge. PANIK! Fort in med kontran i bilen, packa ihop alla saker, slänga på sig kläderna och sen fort i  väg med bilen! Jag hann inte ens få på mig stumpor. Men vi hann ner till tågstationen! Men usch vilken dålig start på dagen.

Så nu kommer vi inte träffas förns 20 november när jag åker ner till honom. Åh det känns som en evighet. Men eftersom vi har så himla mycket att göra i skolan så kommer tiden rusa iväg.

Jag trodde att det skulle bli en lugn period nu, men icke sa nicke. Fy fan, är de rätta orden! Har jag inte kollapsat innan så lär jag väl göra det nu.


/Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback