Höstgarderoben

Jag sitter och tittar på existens (ett måste för oss religionsvetare, hehe). Idag handlar det om kvinnoprästmotstånd i Norrland, främst lestadianerna (en "del" av svenska kyrkan). Sjukt att man kan vara så emot det, tycker jag. Kvinnor predikar, över lag, mer om familjer, känslor och vardagsliv än vad män gör. Männen predikar mer om Gud i sig och använder ett mer teologiskt fackligt språk, detta blir långtradigt i längden. Jag tror kyrkan behöver både och, det msåte bli en balans. Nog med kyrkosnack för idag.


Dessa plagg har jag stor lust att klicka hem. Tyvärr säger kontot ifrån. Väskan hittade jag via
Blondinbellas blogg. Hon hade fått den av sin pojkvän. Jag tycker den är så himla snygg!! Den ska jag önska mig i julklapp ;)




Tröjan är från H&M, så även skorna. Tröjan funderar jag på att tjata till mig av mamma, haha. Jag menar, vad har man föräldrar till? =P Väskan hittar ni här!


Nu ska jag fundera ut några intervjufrågor till torsdag. Vi ska intervjua människor till ett grupparbete vi ska göra i sociologin.

Nu ska jag ringa Alleballe
/Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback