Marx, kära lilla marx.

I skolan läser vi nu sociologi och detta leder då till att vi läser om Marx, Weber och Durkheim. Jag förstår att det antagligen finns någon anledning till att vi måste veta vad dessa män tänkte för 100 år sedan, även om jag inte riktgit kan se denna anledningen.  Ibland är deras tankar intressanta, ibland vill man bara spy. På måndag har vi seminarium som handlar om deras teorier och hur vi kan ställa dem mot dagens samhälle. Woho!

Idag består dagen av att läsa om mina kära gubbar, vattna/dränka alla orkidéer (vi har 13st :), så det kommer ta ett tag), fika med Linnéa och om jag hinner ska jag säda badrummen.




/Tina


Kommentarer
Postat av: B

hellu (:

tycker verkligen att du ska uppdatera oftare nu=)



usch vill inte ens läsa ditt senaste inlägg :| haha

men det ska väl gå bra för mig också.

pussss

2009-08-29 @ 21:41:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback