Att blanda politik och religion

Jag hittade en artikel på aftonbladet där en kd-kvinna vill att Reinfeldt ska välsigna Sverige i sina tal. Jag tycker att det låter helt galet. Jag anser att man absolut inte ska blanda ihop religion och politik. Det är helt två skilda saker. Religion har ingenting med politik att göra, inte i vårt land. Denna kd-kvinna är inspirerad av USA där presidenten alltid avslutar med "God bless America". Visst, vi är ett land med en kristen värdegrund och vi finner kristendomen i mycket (mer än vi tror kan jag tala om). Men om Reinfeldt skulle börja be att Gud ska välsigna Svergie så skulle allafall jag tappa förtroendet för våra politiker. Jag tycker det är konstigt att kd får vara med i regeringen överhuvudtaget. Eftersom Sverige har blivit ett mångkulturellt och mångreligiöst land så anser jag att det är fel att politikerna tar ställning till religion. Det blir lite fel.

Är det någon som tycker det är bra med kd-kvinnans förslag? Eller håller ni med mina åsikter?



http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4375111.ab


/Tina

Kommentarer
Postat av: Moster M

Jag tycker hon kan ta sitt förslag och sto.. flytta till USA!

2009-02-11 @ 14:43:21
Postat av: Tina

Moster M: Hahahahaha!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback