Kairo, världens näst mest förorenade stad. Visst ni det?

Jag har haft en bild av Kairo som en vacker orientalisk storstad. Att man ska se vackra moskéer överallt. Mycket färg och vackra lyktor till salu lite överallt. Min romantiska bild av Kairo är nu förstörd, föralltid. Det är den skräpigaste staden jag har upplevt. De har inget sophanteringssystem, allafall inget som fungerar. Allt slängdes på gatorna eller i floder. Avgaserna ligger som ett tjockt täcke. 27 miljoner människor och 7 miljoner bilar som samsas i samma stad kan nog vara en bidragande orsak till kaoset.

Jag orkar inte skriva om allt vi gjorde. Jag kan säga så mycket som att vi var i Hurghada, Luxor, Kairo och hos Beduinerna i Öknen. Veckan hade ett fullspäckat schema från morgon till kväll. Jag låter bilderna tala för sig själva.



  
  



  
   


 


Nu går det inte lägga in mer.. sidan pajjade.. Jag lägger in fler vid ett senare tillfälle =)

/Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback