Fredag

God morgon!


Jag har precis avnjutit en god frukost med NT. Efter det har jag hunnit med att läsa lite bloggar. Inte illa.

Idag måste jag skriva mer på hemtentan. Det vore så skönt att bli av med den. Igår skrev jag kanske 10-15 rader, alltid nått men på tok för lite. Tentan går ut på att förklara 5 ord och sätta in dem i varsitt exempel. Hela tentan får max vara 3 sidor så det är ingen stor uppgift egentligen. Det som tar tid är att hitta all fakta i böckerna. Menmen, idag ska det bli gjort. Lite av det allafall.


Jag börjar få ångest över en grej. Igår fick jag ett brev om att jag har fått en tid hos tandläkaren. Tyvärr inträffar det samtidigt som ett informationsmöte i skolan. Antagligen måste jag avboka tandläkartiden. Jag har redan ont i magen för när den dagen kommer då jag måste ta tag i det. Jag hatar verkligen att ringa till människor jag inte känner. Det är nog det värsta jag vet. Eller att ringa människor som jag aldrig ringt till tidigare. Usch, ni anar inte vilken ångest detta ger mig. Om jag känner mig själv rätt så kommer jag skita i mötet och gå till tandläkaren ist. Allt för att slippa ringa.


Nu ska jag ta tag i tentan som jag lovat mig själv.

/Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback