söndag

Nu har jag inte skrivit på över en vecka. Jag måste försöka bli bättre på det här.

Förra helgen var ju Alexander hemma! Vi var bl.a. på bio och såg flickan som lekte med elden, den va jättebra! Är lite sugen på att lyssna på böckerna igen. Jag har ju redan lyssnat på dem två gånger, men de är så himla bra. Alexander har lyssnat tre gånger och jag ska väl inte vara sämre, eller hur? Hur som, han åkte hem på måndagen och direkt känns det så tomt. Men efter några dagar återgår allt till det normala, till vardagen.

Jag längtar till nästa höst. Eller höst och höst, höstterminen är väl ett bättre ord. Nästa år ska jag flytta ner till Göteborg (om allt går som vi har tänkt oss), och det ska bli så skönt. Jag är, uppriktigt sagt, så jävla trött på att ha det så här. Visst jag trivs bra hemma, nästan för bra, men att ha ett förhållande och bo hemma när man är 22 är inte lätt. Vi har snart varit tillsammans i 3½ år och vi ses fortfarande hemma hos mamma och pappa. Det tär på mig och det tär på oss. Jag hoppas verkligen att året går snabbt nu och att vi kan börja leta lägenhet i Göteborg tillsammans. Vissa dagar känns allt superbra, medan vissa dagar känns jättejobbiga. Men trots att det är jobbigt ibland så är jag oerhört tacksam för allt jag har. För familjen och för Alexander.

Nog om det.


I fredags följde Brankica med mig hem efter föreläsningen. Först gick vi på stan i nån timme, sen åkte vi hem till mig där vi snackade skit och åt tacos. Det var första gången som Branki va hos mig, så det var kul att visa hur jag bor. Nu fick ju även min familj träffa henne :) Det va en mysig dag/kväll!

I skolan läser vi nu psykologi. Boken vi har heter Psychology och är 760 sidor, och som framgår av titeln är den på engelska. Tack och lov så är boken relativt enkel, eller den är inte omöjlig att att sig igenom. Enkel var att ta i. Den innehåller mycket bilder och små "inforutor", vilket underlättar en hel del. Jag gillar psykologi, det är nog det jag kommer fortsätta med nere i Götebrog sen.


Aja, nu ska jag ta tag i dagen.



Alexander, jag älskar dig ♥

/Tina

Kommentarer
Postat av: B

wiie en uppdatering :)



håller med, jätte mysig:D



tur att du skrev vidare efter: boken är relativt enkel..för SÅ enkel är den inte haha, men håller med det är inte omöjligt att ta sig igenom den=)



pusspuss

2009-11-01 @ 18:49:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback