mördarsniglar

Gud vad hemskt att heta så. Mördarsnigel. På universeum såg jag en "dödsorm", lika illa namn det med. Menmen, tillbaka till de så kallade mördarsniglarna. Jag vet inte, men det känns som att jag (och mamma och brorsan) är de enda som reagerar på hur de ger ut tips tills höger och vänster, i tidningar och tv, hur man ska döda dessa sniglar. Hugga av huvudet, klippa dem itu, hälla de i kokande vatten eller i diskmedel. Detta är bara några få exempel på vad man kan göra. ÄR DET INTE HELT VANSINNIGT?? De ger förslag på hur man ska döda ett djur. Varför kan inte alla människor göra som vi. Lägg dem i en hink och åk ut i skogen med dem. Då får de allafall leva. Usch, det gör mig så ont att läsa om människor som har ihjäl dem bara för att de är mördarsniglar. "De förstör min trädgård" Men va fan, de är ju sniglar! De gör så!

Många som känner mig vet hur mycket jag verkligen HATAR myggor. Och dessa människor tänker nu "men Tina, hur förklarar du då att du med glädje slår ihjäl myggor?" Om jag ska vara ärlig så har jag inget fyndigt svar på det. Idiotiskt, jag vet. Myggor gör mig illa, de biter mig. Det gör allafall inte sniglar. Inte mig allafall. Men jag vet inte, de kanke biter dig?


Menmen, jag tänker fortsätta vara bitter, trots att jag förespråkar nån slags dubbelmoral.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback