engelskahelvete

Alexander fick följa med hem i lördags. Skönt skönt skönt. Igårkväll åkte han tillbaka till skolan.

Imorgon har jag min första tenta Religion och pluralism. Kan ju erkänna att jag är en anings nervös. Jag vet inte om jag kan allt eller om jag har fattat allt. Jag har inte läst någonting i den engelska boken så det blir nog inget VG allafall.

Jag var på stan och köpte en sån där översättningspenna. Men skit säger jag. Den är ju jättebra i sig, men verkligen inte det jag ville ha. Jag trodde att det skulle visas en svensk text efter att jag hade scannat in den engelska texten. Men icke. Jag får gå igenom ord för ord och se alla betydelser. Det har jag verkligen inte tid eller ork med. Man kan säga att pennan var ett digitalt lexikon. Skit. Tänkte lämna tillbaka den på lördag.

Jag har gnällt, tjutit, mått illa av det här. Fan vad jag hatar engelska. Jag känner mig så jävla rutten. När det gäller engelskan hatar jag mig själv. Sorgligt men sant. Varför ska min kompetens och viljan att utbilda mig gå till spillo bara för att jag inte fattar engelska?

Jag har kollat runt på lite engelskakurser men då är det nästan bara att läsa upp mina gymnasiebetyg. I eng A fick jag VG (feltryck) och jag skulle aldrig kunna läsa upp till MVG. I Eng B fick jag G (men borde fått IG) och jag kan inte läsa upp till ett VG. Hopplöst? Ja. Ska jag läsa en "vanlig" engkurs (som nästan inte finns nånstans) så kostar det massa pengar. Orka lägga ut pengar på något jag hatar. Men ja, jag måste ju.




Nu till något roligare.
Rebecka gick vidare i idol igår! Av 9000 sökande är hon bland de 55 bästa. Bra jobbat! Hoppas det går bra ikväll =)


Jag tänkte börja titta runt lite på hotell i Paris. Jag och älsklingen vill ju åka dit på 2 årsdagen. Är det någon som har tips på bra billiga hotell??

Kommentarer
Postat av: Sunshine

Usch. Men det värsta är nog dessa inkompetenta engelskalärare. :(
Hoppas du får till det med engelskan.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback