Vad har homosexualitet med Gud att göra?

Imorgon är dagen då mina kunskaper kommer sättas på prov. Denna festliga händelse heter "tentamen i religionspsykologi". Det böjar 14.00 och slutar 18.00.

Hur tror jag att tentan kommer gå? Om jag har turen på min sida så kan det gå bra. Men om jag har pluggat på helt fel saker eller att jag får hjärnsläpp så kan det gå rakt åt helvete. Jag har skrivit 7 inför-provet-lappar på datorn, tyvärr har jag inte haft tid att trycka in det i hjärnan än. Nu har jag 3 timmar på mig innan jag ska se tv klockan 20. Får sätta klockan tidigt imorrn så jag hinner trycka in lite in i det sista.

Jag såg precis en dokumentär som jag spelade in härom dagen. Den hette typ Amerikas Mest Hatade Familj. Den handlade om en kyrka i USA som hade budskapet att Gud hatar bögar och att Gud hatar Amerika. De menade att det bara var människorna i deras kyrka som kommer komma till himmlen och alla vi andra kommer till helvetet. Allting som händer "oss andra" ser de som Guds straff och de gläds åt det. Skulle jag bli påkörd av en buss skulle de bli glada, för det är Guds straff mot mig som inte följer Guds rätta budskap. Det var helt sjukt! Om ni får möjlighet ska ni se den! Den var väldigt intressant. Viktigt att nämna är även att de hatar Sverige. Ja, hela vårt land och alla vi som bor här. Det finns en pastor, tror han heter typ Åke Green, som blev dömd för att han predikade om homosexualitet (negativt såklat). Jag tror att det blev klassat som hets mot folkgrupp. Och detta, är den här kyrkan väldigt upprörda över och därför hatar de Sverige. Alltså för något som en pingstapastor gjorde. Jag tycker dessa männskor har helt fel.. deras åsikter är vidriga!

Här är lite bilder som visar deras budskap:








menmen, nu måste jag läsa mina papper..

/Tina

Kommentarer
Postat av: Emelisa

Gud vad SJUKT! Lycka till imorgon!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback