min tomte har fått en vän

Idag hade vi vår opponering och det gick faktisk väldigt bra. Jag fick G på arbetet. Det känns SÅ skönt att ha allt godkänt, att inget hänger efter. Haha, min lärare trodde att jag ska bi lärare "Tina, du ska bi lärare va?" Eh, nej inte vad jag vet. Sen så tror hon alltid att jag heter Victoria (blandar ihop oss på nått sätt). Hehe, hon är söt hon, vår lärare.

När opponeringen var slut åkte vi hem till Maria. Vi åt vörtbröd, gröt, lussebullar och pepparkakor. Till det hade vi glögg och julmust. Vi hade jättemysigt. Det blev en bra avslutning på terminen.



Jag, Maria och Victoria fick en varsin tomte av Brankica. Det är den med helröd klädsel. Så himla söt!!
Tack B, min fina vän <3 




Igår tittade jag på filmen Underbara Älskade. Vilken fängslande film. Den handlar om en familjetragedi där två i familjen dör i en bilolycka. Vi får sedan följa resten av familjen i deras kamp mot sorgen. Den var riktigt jobbig att titta på faktiskt. Den var rätt tragisk rakt igenom. Tänkte mycket på Oscar och hans familj.. Underbara Älskade är en film som jag inte vill se igen. Jag är väldigt glad att jag har sett den, men den var för jobbig för att se en gång till. Det är samma känsla som jag fick efter jag hade tittat på Lilja 4-ever. Jag var illamånde flera timmar efteråt och när jag ser eller hör något om den filmen så knyter det sig i magen. Så Underbara Älskade hamnar på en "bara-se-en-gång-lista" tillsammans med Lilja 4-ever.







/Tina

Kommentarer
Postat av: B

Har också sett den och håller verkligen med dig. Den är bra och värd att se :)

2008-12-17 @ 19:00:14
Postat av: B

nee, vad sööööööööt du är och vad söta tomtarna är tillsammans :D varsågod!!



Opponeringen idag blev verkligen lyckad! Duktiga vi är dåå!! =)

2008-12-17 @ 19:03:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback