söndag

Så vad har hänt sedan jag skrev senast?

Fredag
Vi var på Luciakröningen i DeGeerhallen. Det var vår födelsedagspresent till farmor. Det var första gången jag såg konserten utifrån. För er som inte vet så gick jag musikklass från 4an - 9an, och vi hade julkonsert varje år. På luciakonserterna är det åk 4, 7, 8 & 9. Även musikgymnasiet har varit med några gånger. Senaste gången jag var med på en konsert var när jag själv var med i "Norrköpings Lucia" (som tärna dock) 2005.

Pappa frågade när vi åkte därifrån "Tänkte du på vad de gick igenom och allt de har framför sig? Tänkte du tillbaka hur det var när du själv stod där?" Nej, jag ville inte tänka på det. Hela upplevelsen var så mentalt påfrestande att jag inte ville återgå till den känslan som jag hade då. Ni kan inte föreställa er ur det är att stå framför ett fullsatt DeGeerhallen och låtsas att allt är bra. Jag log fast mitt inre var ett stort kaos. Innanför grät mitt hjärta blod.

Mitt liv rasade dagen innan luciakröningen 2005. "X" ville helt plötsligt göra slut och jag såg ingen anledning att stiga ur sängen. Jag var inte med på övningen som pågick under hela dagen. Jag åkte in till DeGeerhallen nån timme innan det skulle börja. När vi gick in i konserthallen och sjöng Sankta Lucia fick jag stålsätta mig. Jag var så hima fokuserad på att inte titta på mina föräldrar, eftersom jag då kunde se den tomma stolen brevid dem.

På något sätt tror jag att det var bra att jag var på konserten i fredags. Det kändes nästan som att jag kunde komma över det ännu mer. Jag tog ännu ett steg bort från det onda. Det hjälpte att se att det kan finnas en positiv upplevelse med en luciakröning (jag kopplar ju det med något hemskt). Tack för att jag fick uppleva den poitiva i fredags! Tack!

(för er som tycker att detta låter helt sjukt "hon har ju en ny pojkvän, va fan gnäller hon om" så kan jag berätta att det inte alls har med saken att göra. "X" är glömd och bortträngd, ordagrant. Det är händelsen och smärtan som har svårt att försvinna. Jag älskar Alexander AV HELA MITT HJÄRTA. Ingen får tro något annat)


Tyvärr så missade vi finalen av IDOL. Så fort konserten var slut såg vi till att rösta på Kevin! Och han vann! Yes! Det var tur att han vann. Jag hade lovat att jag aldrig mer skulle titta på idol om han inte vann. Tur för mig!


Lördag
Julklappsshopping. Jag och mamma åkte in till stan vid 10 och kom inte hem förns typ 14.30. Jag hittade två julklappar, en till Robin och en till Alexander. Så nu är jag klar med mina julklappar! Skönt!

På kvällen såg vi dansbandskampen (haha, ja jag vet..) och sen SvenssonSvensson. Jag känner mig lite mobbad som alltid är hemma med mina föräldrar. Men jag tror så här. Hade jag inte haft Alexander så hade det sett annorlunda ut. Så jag skyller på det. Jag är hemma för att jag har pojkvän.. =P


Söndag
Idag har jag satt upp julgranen. Alldeles själv dessutom. Den blev jättesnygg! Silver, vitt och svart (3 blå kulor för pappas skull). Jag har även slingat håret på Robin. Har var helt mörkhårig, känner ju knappt inte igen min egen bror.

Vecka 4 börjar min nästa kurs. Så idag beställde jag 3 av 6 böcker till den. Jag hoppas jag kan läsa lite i Egypten så jag kan komma förbered till första föreläsningen. Kursen jag ska läsa, tillsammans med Brankica =D, heter kommunikation mellan människor 15hp. Jag tror den kommer bli intressant.


Just nu
Är jag glad för att min älskade Alexander kommer hem på torsdag. Jag saknar honom så himla mycket. Jag kunde aldrig tro att det skulle bli så jobbigt att vara ifrån varandra så mycket.

Nu ska jag ta och äta lite kvällsmat. Te och ägg tror jag det får bli.

/Tina

Kommentarer
Postat av: b

Åh, du skriver så intressant och fint :) Dina helger verkar alltid vara lyckade :D ... vad duktig du är som redan fixat med böckerna, får också ta och göra det snart!

2008-12-17 @ 18:58:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback