Egypten

I början av januari ska jag och familjen åka till EGYPTEN! Det ska bli såå kul!! Eftersom januari är Egyptens kallaste månad så blir det nog inget sol och bad, möjligtvis att vi kan sola lite. Jag är ju världens största badkruka. Är det inte över 25-26 kommer jag inte i. Och det lär det inte vara. Dagtid ska det tydligen vara runt 20 i luften och på natten runt 12.

Hursom.. detta är en upplevelseresa. Den är annordnad med utflykter varje dag. Vi ska bland annat till Luxor och Kairo. Helt sjuk hur mycket vi kommer få se. Vi läser om gamla Egypten i skolan nu så jag är helt insatt.

Det här är bilder från hotellet. Ser ju underbart fint ut. Synd att poolen inte kommer utnyttjas.. haha! Tänk om det hade varit 40 grader i skuggan och man hade kunnat legat och sekt där..!!








Det här är ett annat hotell som vi ska bo på i två nätter i Luxor


Det kanske inte är lika fint, men va fasen, det duger gott och väl!


Så nu längtar jag som en tok till januari! Känns tråkigt att inte Alexander kunde följa med.. menmen, sånt är livet.

Idag mår jag bättre men jag stannade hemma idag med. Känns onödigt att riskera att bli mer sjuk. Man ska ju vara hemma en dag extra, sägs det ju.

/Tina


Kommentarer
Postat av: Moster M

Guuu, va fint det ser ut!

Kul att få se så mycket på en enda resa! Poolen kanske är uppvärmd, så ni kan bada i den?! Hur som helst så är det sägert en skillnad på omkring 30 grader mot Sverige, även om det är Egyptens kallaste månad! Hellre 20 grader varmt, än 10 minus!

Ps/ du måste bara läsa Denise Rudbergs böcker! Dom är så BRA!!!!! /Ds (på tal om cykelställ)

2008-09-16 @ 13:28:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback