en för oss intetsägande symbol

Efter att jag har skickat iväg lite mail såg jag att jag hade fått mail av kyssjohanna.se. De skulle få en ny hemsida och de informerade om att märket Ettika finns inne. Jag blev lite sugen och tog mig en titt. Det första jag ser under nyheter är detta. Det heter Ettika´s "Wooden bead hamsa".



Jag tycker det är intressant att de säljer detta. Handen i armbandet är en muslimsk symbol, "Fatimas hand" som ska bringa lycka. Den blå pärlan ska symbolisera ett öga. Jag tror att många har det som en lyckosymbol världen över och den kan ses som "Guds hand". Men så som jag har lärt mig så är det Fatimas hand (Fatima är Mohammeds dotter för er som inte vet). Hursom.. jag tycker armbandet är väldigt vackert och skulle inte tacka nej till det. Jag hittade även detta här nedan som jag blev väldans förtjust i.

Armbanden hittar ni
här!  Så, det var allt religionssnack för idag.


Nu ska jag ta och läsa ett häfte på engelska, önska mig lycka till!! Jag måste bli klar med allt innan Alexander kommer imorgon. Jag vägrar plugga när han äntligen är här.

/Tina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback