Många tankar

Veckorna flyter på. Nu har jag bott i Göteborg i drygt en månad. Jag har märkt hur mycket jag saknar en diskmaskin, tvättmaskin och bil. Men jag försöker se det som en rolig grej att diska och gå till tvättstugan, allafall att gå till tvättstugan. Det luktar ju så gott där. Jag måste inviga mangeln med, vill helst ha släta lakan och örngott. Har dock inte orkat lära mig den än.

Första tentan är avklarade med. Eller ja, tenta och tenta, det var ett examinationsseminarium på 3hp. Men allafall, mina 3 första hp denna termin. Vi diskuterade boken "svinalängorna". En absolut läsvärd bok som visar barns olika uppväxtvillkor. Spännande!

Senaste veckan har jag börjat fundera mer på vad jag egentligen vill med mina studier. Ibland är jag superstolt över alla kurser jag läst. Jag har 217,5hp vilker är bra gjort på 3 år. Men ibland känns allt så hopplöst. Jag är så trött på alla som hela tiden frågar vad jag blir, vad jag ska jobba med osv. Jag vet inte. Jag har ingen aning om vart detta leder mig. Och ja, det kanske är lite dumt, men en del av mig brinner för psykologi och religionsvetenskap. Men det jag har läst fram tills nu räcker inte. Jag funderar på att läsa psykologin upp till C-nivå och skriva en till C-uppsats. Orkar jag det? Kommer jag klara av all engelsk litteratur som blir ju högre upp i ämnet jag kommer? Jag vet inte. Jag hoppas.

Jag har dock andra alternativ med. Jag är inne på att läsa djurvård i ett år. Det finns en vuxenutbildning här i Göteborg på 37 veckor. Nu tänker nu säkert att det är superdumt eftersom det inte har någonting att göra med det jag pluggar nu. Men det är lite tanken, att göra något helt annat. Jag älskar ju djur, och sedan Bosse dog har jag tänkt på djur varje dag. Djur är en viktig del av mitt liv. Så att få jobba med djur vore också roligt och värdefullt. Sen är det klart att det känns en aning knäppt att gå från universitetsstudier till komvux, men sånt är livet. Sen vet jag inte hur intagningsstatistiken ser ut, kan nog vara svårt att få plats. Det är sånt som märks. Så ja, jag har lite att fundera över. Jag söker ju jobb med då och då, så om jag får något kanske jag tar en paus i allt vad studier heter och tar ett år med att känna efter vad jag vill. Men det är just det dära om:et. Om jag får ett jobb. Om jag inte lyckats skaffa mig ett jobb så måste jag ju plugga. ÅH...!!

Ojdå, det här blev nog mer som ett dagboksinlägg än ett blogginlägg. Bloggen kanske kommer bli mer som en dagbok framöver. Jag har inte så mycket annat att berätta än mina tankar och känslor. Jo, lite om skolan såklart.

Idag är det lördag och jag vet inte vad vi ska göra. Alexander sover fortfarande, så vi får väl se vad vi hinner med.

/Tina


Kommentarer
Postat av: elin

gud vad skönt att jag inte är ensam med alla tankar. men idag har jag tänkt tanken massa gånger att det finns tid, tid att ta reda på saker och att vi inte har bråttom! :)

Postat av: Maria och Stefan

Det är bra att ha en tid i livet när man inte vet vad man vill! Du kommer snart att veta.



Vi känner också med dig. förstår att du saknar Bosse. Som du vet älskar vi att vi får bo hos våran Smilla. Hon är underbar! Kram

2010-10-17 @ 16:08:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback