20 år idag

Vad är det för ett oväsen? Tänkte jag och öppnade ögonen. Det var kolsvart i rummet och plötsligt öppnas dörren och mamma, pappa och Robin kommer in, sjungandes. Robin blåser i en "partytuta", pappa står med kameran och mamma håller i en nyöppnad champangeflaska. Jag sneglar mot klockan och hinner tänka "fan va trött jag är, känns inte som jag har sovit nånting". Inte så konstigt, kockan va 00.00, jag hade sovit i 1 timme. Mamma sa att de ville vara först med att fira, och det var dem. Ett sms från Alexander kom 00.10.

Jaha, så nu är man 20 år. Inte längre tonåring. Är jag vuxen nu? Nej, det hoppas jag inte. Jag tror att vuxen är något man känner sig, och jag känner inget vuxet i mig idag. Iofs så är det rätt vuxet att få gå till systemet, men jag har ju inte varit där än. Dagen har varit bra, så här långt allafall. Jag och mamma ska in till stan sen och sedan ska vi äta någon god mat ikväll.

Nu till något som gör mig både ledsen och fruktansvärt arg. Vad är det för en människa som kan göra något så hemskt? Den här människan kan inte ha några som helst känslor i kroppen. Hur kan man ta fram ett vapen och skjuta en varg? Detta är för mig helt sinnessjukt. Grymma hemska människa! Personen hade tydligen märkt att vargen var rätt tam, den blev inte rädd när han närmade sig. Har då inte den här personen så mycket vett i skallen att han tänker "hmm, det kan ju vara vargen som rymt från kolmården" Tydligen inte. Sånt här gör mig så himla upprörd. Vargar bor i skogen, vargar äter andra djur för de är rovdjur. Låt dem vara det. Om det nu är folk som har fårfarmar bör man väl för fan se till att det inte går att ta sig in i hagen. Elstängsel kanske? Jag lovar att det mesta bara handlar om pengar.. "o nej ett får har blivit uppätet, nu förlorar jag X antal kronor för köttet och ullen. Jag vet, jag tar och SKJUTER vargen" Vargen, och alla andra djur med för den delen, var här först. Det är vi som har klampat in på deras revir och område. Låt djuren leva det liv de är skapta för. Framför allt, döda inte vargen bara för att de råkar komma in i en hage och döda ett får för att de är hungriga!! Hoppas du blir ditsatt din förbannade okänsliga människa!!

Det var allt för mig /Födelsedagsbarnet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback