Jag vill till nästa fas.

En ny vecka. En vecka som tar mig allt närmre studenten. På så vis känns måndagarna rätt okej. Jag var inne en sväng i skolan förut. Känns rätt knäppt att åka fram och tillbaka till skolan för att vistas där i 15 minuter.. menmen, det som måste göras måste göras. Det är en hård skola.

Solen skiner och det är inte flera minusgrader ute längre.. tjohoo! (jag förstår att ni börjar tröttna på att jag nämner vädret nästan varje gång jag skriver. Men jag AVSKYR vinter, snö och kyla. så det så.)

Jag börjar tröttna på att bo hemma. Jag har inte direkt tröttnat på familjen, utan mer på att jag inte får plats med mina saker i mitt rum längre. Alla saker skulle kunna fylla ut en hel lägenhet. Jag börjar framförallt tröttna på att känna att jag är kvar i det här stadiet i livet.. jag vill in i nästa fas! Jag vill kunna klara mig själv. Kunna bestämma själv vad jag ska äta, tvätta själv osv. Jag pratar om den fasen när kompisar blir vänninor. När pojkvännen bli ens levnadspartner. Dit vill jag. Jag och Alexander har pratat om att vi vill flytta, men vart finns pengarna? Inte lätt när båda ska plugga flera år till.. Nä nu får jag skriva om något annat, blir så himla sur av det här.

Spänning och glädje. Glamour och glitter. Jag tycker att rätt låt vann i lördags.

Vi ska snart åka till IKEA.. får se om jag hittar något att fylla ut mitt lilla rum med. Efter det ska jag ta tåget från Linköping, vidare till Tranås. Det ska vara visning på lägenheten imorrn. Eftersom jag inte kan vara där när visningen är får jag väl "gå på stan". Kanske kan jogga? Nae.. Jag kommer nog gå till JC, Åhléns och ICA.. finns inte mycket mer att se i en storstad som Tranås.


Jag och älsklingen.
älsklingen o jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback