och jag grubblar igen..

Nu vill jag bara att skolan ska ta slut. Det är mindre än en månad kvar tills balen, och snart en månad till studenten.. För mig är det 18 dagar kvar tills vi springer ut, och det kommer säkert falla bort några dagar till också.. skönt.

Jag tycker inte om det här med skolan. Fyra år på gymnasiet känns, och dum som jag är ska jag plugga direkt i höst. På ett sätt skulle jag vilja resa, se världen och lära mig engelska. Anledningen till att jag ska plugga i höst är att jag vill bli klar med skolan, jag vill bli färdig. Jag vill bli av med skiten. Om jag väntar med att plugga kommer det dröjja sååå himla länge innan jag blir klar, och jag vette fan om jag pallar det. I så fall är jag ju inte klar förns jag är typ 30. Hurra, vilket liv!

Jag ska också vara kvar här i stan eller Linköping. Det är också på gott och ont. Jag vill inte ta studielån. Det är egentligen den enda anledningen till att jag är kvar här. Och Alexander förstås, men han är ju inte i stan allafall, han kommer ju säkerligen bo i tre städer till innan han är klar med musikstudierna. Vi kommer få flytta ihop när vi är typ 35.. Då är vi båda klara,och vi kanske har en inkomst.. suck.

Det här är så typiskt mig, sitta och grubbla och oroa mig över framtiden. Jag gör det alldeles för ofta. Jag vet inte hur många gånger Alex har sagt "sluta oroa dig, tänk inte på det nu. Du behöver inte stressa upp dig för det nu". Åh, om jag bara kunde lyssna på honom. Jag blir så trött på mig själv när jag blir så här.


sluta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback