i väntans tider

Ja, jag väntar på mitt tentaresultat. Varför kommer det aldrig?

Igår var jag och mamma, som sagt, och såg Solstorm. Väldigt bra. Lika bra som boken faktiskt. Tror jag allafall, minns ju inte så mycket från den. Minns bara att jag tyckte den var jättebra! Haha!

Idag är en såndär deppdag. Allt känns skit. Jag vet inte om jag vill fortsätta skolan. Jag har räknat ut att vi ska läsa 941 sidor, varav 326 är på danska och resten är på engelska. Plus att vi ska läsa massor ur bibeln. Detta är förvisso på svenska men det är så tjatigt skrivet. Texterna upprepar sig, det är mansdominerat och den är motsägelsefull på många ställen. Men visst, på vissa ställen är det ju intressant. I förrgår hittade jag tex Lot. Ni som har sett sista beckfilmen vet att de handlar om "Lots brödraskap". Jag kan berätta att Lot är Abrahams brorson, tror jag det var (om det nu inte finns flera Lot, vilket det säkert gör). Men det var vad jag läste allafall. Aja, nog med gudaprat nu.

Ikväll kommer äntligen Alexander hem! Veckorna känns så ofantligt långa när han är på skolan.

Jag har kommit på att jag har inlärningssvårigheter, men bara när det gäller engelska. Även om jag förstår en mening på engelska så kommer jag inte ihåg den. När jag har läst sista ordet har jag redan glömt vad det första var. Det är väl inlärningssvårigheter, eller hur? Ni måste ju tro att jag inte har något liv eftersom jag tjatar om min engelska hela tiden. Hahaha!!


Måste bara säga lycka till till Helen! Tänker på dig idag gumman!

/Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback