brännan börjar komma

Åh vad härligt det är med sol! Har suttit ute på altanen idag, så skönt! Om en timme ska jag åka till skolan.. Vi ska få uppgiften till hemtentan idag, hoppas verkligen att det är något man kan läsa sig till. Jag har ju nämligen inte lärt mig någonting på den där jäkla kursen. Helt värdelös, tyvärr. Genus och religion låter ju rätt intrerssant annars.

Jag funderar på att strunta i att äta kolhydrater. Äta fett och strunta i kolhydraterna, nya grejjen ju. Problemet är att jag nästan bara äter kolhydrater i dagsläget. Jag älskar bröd och vet inte hur jag skulle kunna leva utan det. Och pasta och potatis äter jag flera gånger i veckan. Eftersom jag inte äter grönsaker eller fisk så vet jag inte hur det här ska lösa sig. Jag menar, vad ska jag ha till min köttbit och sås om jag inte kan ha pasta, potatis eller ris? Bönor och sånt, säger mamma. Men fasen va äckligt. Visst, kidneybönor funkar, smakar ju inget, bara äcklig mjölig konsistens. Jag kan ju inte bara äta ägg och ost. Öl är som rinnande bröd, så det är strängt förbjudet.

Aja.. jag får väl fortsätta i gamla vanor och äta mina älskade mackor 2-3 gånger om dagen. Jag kanske får finna mig i att jag måste köpa ny garderob då jag inte längre kommer i mina förbannade kläder. Känner mig som en tjock kossa imellenåt. Det hade varit okej att man gick upp i vikt av nån anledning, typ att man är med barn. Men eftersom jag inte har någon sådan anledning blir jag bara ledsen.

Så töntigt kvinnligt att sitta och gnälla över en sån här sak.
Jag vet, jag är störtlöjlig. Men så är jag kvinna också.


/Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback