För att kunna prata med barn måste man kunna prata engelska

Igår började kursen "att prata med barn: barnperspektiv och barns perspektiv" 7,5hp. Tyvärr så kommer jag nog inte att fortsätta. Problemet är, som vanligt, engelskan. Hitills har jag kunnat glida igenom kurserna utan att behöva läsa de engelska böckerna. Men i den här kursen fungerar inte det. Till nästan varje vecka ska vi ha läst ett kapitel ur Understanding Childhood - An interdisciplinary approach, och sen ska vi skriva en A4 om texten och om vad vi tycker osv. Med min usla förståelse när det gäller engelska så kommer detta gå rakt åt helvete (jag förstår inte ens vad bokens titel betyder). Dessutom ska vi berätta för halva klassen vad vi har skrivit. No way, säger jag bara!

Så antagligen kommer jag bara läsa Religionshistoria C (fördjupningskurs) och Religionsbeteendevetenskap (religionssociologi och religionspsykologi). Dessa är ju full poäng på 30hp så egentligen behöver jag ju inte läsa den andra kursen.

Jag hatar när det blir såhär. Jag känner mig som en jävla idiot, ett dumhuvud utan dess like. Jag blir så fruktansvärt begränsad av det här. Om jag skulle försöka mig på den där engelska boken så skulle det ta flera timmar att översätta 1 sida. Jag har inte tid med det! Jag har ju ca 5 andra böcker att plöja igenom. Skulle jag ge mig på den engelska boken så skulle jag nog även bli smått deprimerad. Fan!

Sorry för det nedstämda inlägget..

/Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback