fotosidan.se

Hej hopp.

Idag hade jag tänkt plugga (som vanligt, jaghar ju inget liv) men så fastnade jag på fotosidan.se. Jag har ju länge velat skaffa ett nytt objektiv till min kamera då jag känner att det jag har inte duger längre. Eftersom jag har ganska dåligt koll på allt sånt där så gick jag ut på fotosidan och läste lite. Finns ju dock typ 100 olika objektiv.. Hur fasen ska man veta vilket som passar mina önskemål. Menmen, jag fann sidan väldigt rolig och har nu registrerat mig som medlem.

Någon som har riktigt bra koll på objektiv och såna grejjer?




Ikväll blir det att åka till Linköping. Jag börjar bli riktigt uttråkad på sträckan Norrköping - Linköping kan jag lova. Om lite drygt en vecka har jag omtenta på kristendomens historia. Jag pluggar faktiskt till den varje dag, så jag hoppas jag klarar den den här gången (det är ju så jäkla ointressant tyvärr).


/Tina

Kommentarer
Postat av: Nicklas

Vad har du för önskemål när det gäller objektiv då?

Jag har ett par som är kul, vill du provköra dom ett tag så är det bara att du hojtar.

Om allt funkar som det ska kan du se vad som finns på länken nedan.

http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=61760

Postat av: Nicklas

Är inte helt med på vad du vill...kanske kan du åstadkomma det du vill med det objektiv du har...

Min favorit är ett extremt ljuskänsligt 50 mm objektiv...går att få superkort skärpedjup...fin effekt när man tar porträtt...allt utom just det du fokuserar på blir suddigt...

Sen har jag ett telezoom 75-300 som är perfekt när man vill ta porträtt av folk på avstånd...alltså innan man gett dom en chans att fundera på om håret ligger rätt...

Låna dom ett tag och lek lite så kommer du kanske på vad du ska satsa på!

2008-02-22 @ 15:22:31
URL: http://nicklasberndtsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback