formatering

För ett tag sen köpte vi en extern hårdisk som vi ska ha alla foton och filmer på. Efter att alla bilder var överlagda skulle jag börja med filmerna. Vissa gick och vissa gick inte. Jag ringde då till min tekniska pojkvän som sa att jag antagligen måste omformatera den. Jag googlade lite och kom sen fram till att jag skulle formatera den från FAT32 till NTFS64. FAT32 kan tydligen inte ta emot enskila filer som är större än 4GB. Jag fixade till det innan jag åkte till Alexander så att det skulle vara klart tills jag kom hem. Idag har jag då lagt in allt igen, och nu fungerade det. Känns bra att kunna ha alla filmer på ett ställe och slippa ta upp plats i datorn till det. Så detta är vad jag har styrt med idag. Jag borde väl ha läst mer än vad jag gjort, men detta var något som behövde göras också.

Imorgon går jag i skolan hela dag. Fasen va jobbigt alltså..
Måste läsa lite till nu så jag hänger med i föreläsningen.

Ska nog göra mig en stor kopp te (ingefära & citron!!) och mysa i soffan.

/Tina


Kommentarer
Postat av: Me

Formatera..usch säger jag bara! Tar bara en massa tid

Postat av: Tina

Me: JA verkligen.. detta tog 11 timmar =/

2008-11-25 @ 16:28:03
URL: http://tiinnaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback