Usa's presidentval, din framtid?

Jag fick G på både salstentan rel-historia och hemtentan i rel-sociologi! Så skönt att kunna släppa dem nu! =D

Idag har jag en skitdag. Visst, resultatet på hemtentan gjorde mig väldigt glad, men förutom det är det en dålig dag. Ibland kan jag tro att jag lider av ångest. Alltså riktigt ångest, inte att man är deppig. Jag känner det i hela kroppen. Jag får olustkänsla i magen och det trycker över bröstet. Allt jag gör känns så menigslöst. Allt känns skit, men i nästa sekund kan allt kännas jättebra. Konstigt det där. Hoppas att det går över snart så jag jämt kan få känna mig tillfreds med livet.

Hursom.. Annars har dagen bestått av att läsa Somatic Modes of Attention, det är en text om healing. Det lilla jag har förstått är intressant. Men som sagt, det är inte mycket jag har fattat. En text i rel-psykologi på engelska är inte det lättaste vill jag lova. Som tur är finns det engelskalexikon på nätet. Att sitta och leta i ett lexikon i bokform gör mig galen, tar ju världens tid. Så det på nätet är perfekt. Snabbt och enkelt.

Jag är helt ointresserad av USAs presidentval. Finns inget som är mer ointressant. Men faktum är att jag är lite sugen på att kolla på valvakan inatt. Kanske för att det är Filip och Fredrik som håller i den, eller så har jag blivit påverkad av media vare sig jag vill det eller ej. Dessvärre ska jag upp 05.45 imorgon så jag kan inte sitta uppe inatt. Imorgon är det föreläsningar hela dagen. Jobbigt jobbigt. Vi filfakare (filosofiska fakulteten) är inte vana vid det.


/Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback