Varför ska media skrämma ihälj människor?

Klimathotet och finanskrisen! Sveriges befolkning ta beskydd, snart kommer klimathotet och finanskrisen att förstöra våra liv! Tänk på framtiden och era barn. Vi kommer dö allihop om vi inte gör något!

Sådär känner jag att media blåser upp allt. De skrämmer upp alla människor. Jag är inte ett dugg orolig för klimathotet eller finanskrisen (en aning av finanskrisen kanske, har ju mina fonder att tänka på). Klimatfrågan anser jag vara otroligt överdriven, och finanskrisen kommer nog lösa sig förr eller senare. Men varför gör media såhär?
Sofie, du som läser sånt här, varför? ;) Media och politikerna stressar oss till det yttersta med alla påståenden. Visst, klart att vi ska vara medvetna men varför få panik? Sen undrar jag varför inte andra studier kan få komma fram så det kan bli en debatt? Jag har sett många dokumentärer som belyser andra faktorer som gör att klimatet blir varmare, inte koldioxin. Varför kan inte de få en plats i den offentliga debatten? Jag blir så upprörd!

Är det bara jag som känner såhär? Finns det någon mer där ute som också ser klimathotet som överdrivet? Eller som tycker att media bidrar till hjärtattacker?

Nog om det.


Vid fyra ska jag och mamma åka och träna. Innan det ska jag hinna läsa lite om historiebruk. Jag avskyr den boken förtillfället, så jäkla svår text. Fackspråk kan driva mig till vansinne. Tyvärr så är den boken viktigast inför tentan. Det är bara plöja igenom den.

Idag ska mamma laga fisk till mat! Förstår inte vad det har tagit åt henne. Jag kommer dö av hunger. Om jag inte skriver på några dagar så vet ni att jag har kolat av brist på mat.



Sådär blev halsduken till jackan. Tyckte det blev bra!



/Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback