underbar helg

Vilket härligt väder det har varit senaste dagarna. Det har väl knappats undgått någon? Vi har fixat massor i trädgården. Planterat om rosor, solrosor, tagetes, pelargoner, rensat bort ogräs osv. Vi har också hunnit med att flytta akvariet. Och vet ni, vår mal som bor i krukan (den "lilla" malen) den lät när vi flyttade över den till det tillfälliga akvariet. Den skrek liksom. Jäkligt obehagligt. Jag trodde inte att malar kunde prata.

I lördags var vi och tittade när Moa spelade sin första fotbollsmatch. Hon var jätteduktig. Hon hade känsla för passningar, något som många andra där saknade. Jag kommer ihåg när Robin var liten och började spela fotboll. Det var så gulligt. Små 5-6 åringar som alla sprang efter bollen. Nu är ju Moa några år äldre än så, men ibland var det samma känsla. Alla på bollen!


Moa in action


Oliver tar kort på mig



Igår gick jag och mamma en runda i spåret.




Nu måste jag läsa "language function in alzheimer's disease: a critical review of selected literature" och efter det ska jag ge mig på "confabulation: sense-making, self-making and word-making in dementia"

Viiiiilken hääärlig dag.. lalalala lalalala  la la


/Tina


Kommentarer
Postat av: B

Det här lät ju SÅ intressant "language function in alzheimer's disease: a critical review of selected literature" OCH "confabulation: sense-making, self-making and word-making in dementia" - wow säger jag bara! var kan jag få tag på dem texterna? :) hahaha

2009-05-04 @ 15:03:10
Postat av: Tina

Svar B: Hahahaha..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback