Tillbaka i verkligheten

Då har vi varit hemma några dagar. Resan va jättebra. Vi har sett och upplevt så himla mycket. Det kommer nog ta ett tag att smälta allt. Vi saknade Robin och Alexander, de va trisst att de inte var med :( Måste erkänna att våra protestantiska kyrkor kan slänga sig i väggen jämfört med de katolska, de va så himla vackra. Sen kan jag iofs gilla stilrena vanliga pr. kyrkorna också. Det kan på ett sätt vara jobbigt att vara i en kat. kyrka där det är lätt att tappa fokus på prästen när det finns så mycket annat intressant att titta på. Men allafall, kyrkorna var superfina, och katedralen vid slottet var baotastor.












När jag var liten tittade jag ofta på en film hemma som handlade om en mullvad (jag kallar filmen bara "mullvaden"). Den här mullvaden har två vänner, en kanin/hare och en igelkott. Helt plötsligt börjar människorna riva deras skog, och man får då följa mullvadens och hans vänners kamp för att rädda deras hem. Kortfattad beskrivning av filmen. Hursom, jag älskade den här filmen och gör det fortfarande. Har den dock bara på VHS. För ett halvår sedan köpte jag en DVD med mullvaden, jag trodde då att de va filmen, men det var andra korta avsnitt. Tråkigt men okej. MEN nu till saken. I ett av de första skyltfönstren jag tittade in i i Prag så såg jag.. MULLVADEN! Åh ni kan tänka er lyckan. Han fanns i gosedjur i alla möjliga storlekar, nyckelringar, muggar, kuddar.. ja ni fattar. Så med mig hem följde en mugg och två skrivblock (för barn, haha). Nu har jag lärt mig hans namn med, Krtek.



Känner ni igen honom, Krtek. Visst är han söt?


Det var nog tur att vi åkte hem i onsdgs, annars hade vi väl inte kommit hem nu på grud av askan.

Nehepp, om man skulle ta tag i dagen.
/Tina


Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag älskade också mullvaden när jag va liten! Har sett den filmen hur många gånger som helst ;)



Riktigt fina bilder du hade från resan! =)



Hoppas att allt är bra med dig!



Kram

Postat av: Tina

Sofie: Åh va kul! Du är den första jag hör som känner igen Mullvaden :D



Tack! Jodå, allt är bra här. Sista terminen nu innan examen ju.. Samma för dig med väl?? :D Hoppas allt är bra med dig annars?! Kram

2010-04-17 @ 22:45:55
URL: http://tiinnaa.blogg.se/
Postat av: Sofie

Men mullvaden måste ju alla känna till! Annars har dom verkligen missat något! =) Sen är så söt filmen!



Skönt att höra! Ja det är sista terminen för mig med, veckorna bara rusar förbi! Lite för fort ibland kan jag tycka, även om det ska bli skönt att bli klar =)



Med mig är det bra, lite mycket som händer just nu bara med jobbsökande och sådär.



Grattis på födelsedagen =) Hoppas att du blir firad precis som du vill idag!



Kram

2010-04-18 @ 13:55:11
URL: http://sofiehellberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback