Onsdag

Mulet. Jag som hade hoppats på sol idag. Kanske solen tittar fram lite senare? På lördag vill jag vara lite solbränd, en aning brun, för då är det bröllop. Therése och Carl säger ja till varandra. Jag ser verkligen fram emot deras bröllop, trots at jag har en liten oroskänsla i magen. Inte för dem, utan för min egen del. Jag ska fotografera deras bröllopsbilder, ni vet bröllopsbilderna med stort B. De bilderna som ska föreviga deras livs bästa dag. Vi har provfotograferat så jag känner mig mer säker nu än för en vecka sedan. Men ändå, de måste bli bra. Jag får lägga på mig all min självsäkerhet, för jag vet att jag faktiskt kan ta fina bilder. Tina DU kan. Men även om jag är säker så kanske inte vädret är till min fördel. Åh, jag ber till vädergudarna att det inte blir spöregn.  

Nog om det. Som sagt, jag hoppas på att få sola lite idag. Jag har annat viktigt att göra så A, B och C (haha, ABC.. Anna, Brankica, Clara) kanske blir glada om jag inte ligger på altanen hela dagen. Nu är vi inne på vår sista kurs i BVG. Kursen heter rörelser i tiden och vi ska ha muntlig redovisning om en valfri social rörelse. Vi har valt att skriva om en sekt från USA. Jag och Brankica har ju några böcker från religionpsykologin och religionsociologin som kan komma till användning. Känns bra när man kan återanvända sin gamla kurslitteratur.

Inte nog med att det är sista kursen i BVG, det är sista kursen innan jag tar min EXAMEN. Det ni! Jag vet inte när och hur detta kommer ske. Jag vet inte heller hur jag ska fira, om jag ska fira, men det ska jag väl. Att ta en kandidatexamen är SÅ MYCKET coolare och bättre än att ta studenten. Så visst borde det firas. Nu tar ju Robin studenten, så min examen kommer lite i skymundan, men det är okej. Jag kan fira senare i sommar. Det blir bra.

Nu ska jag kasta mig över "Den religiösa människan. En introduktion till religionspsykologin". Hej så länge!


/Tina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback